Returnare la cumparare

Renuntarea la cumparare

Regulament privind serviciul de retur gratuit

Renuntarea la cumparare reprezinta un serviciu gratuit oferit clientilor SC SANICAR QUALITY SRL., societate comerciala cu raspundere limitata, organizata potrivit legii romane, cu sediul in Mun. Sebes Jud. Alba Bld. Lucian Blaga Nr.36 Cod Postal: 515800, inregistrata la Registrul Comertului cu nr. J01/630/2018, numar de inregistrare fiscala RO 39607645.

Prin acest serviciu, clientii NABO pot returna gratuit in termen de 14 zile calendaristice produsele cumparate de pe www.NABO.ro , conform Termenilor si Conditiilor de retur prevazute in prezentul Regulament.

Clientii care renunta la cumparare, solicitand returul unui produs, se vor supune regulilor prezentului Regulament, acceptandu-l in integralitate.

Clientii SANICAR QUALITY S.R.L. sunt beneficiarii directi ai acestui serviciu gratuit.

Acestia pot fi persoane fizice  sau persoane juridice care au achizitionat produse de pe www.NABO.ro


Cum puteti returna produsele achizitionate de la NABO?

Produsele cumparate de pe www.NABO.ro pot fi returnate  in termen de 14 zile calendaristice:

  • prin completarea Formularului de Retur afisat pe site la sectiunea Suport Clienti accesibil din contul de utilizator al site-ului https://www.nabo.ro/return_form  in cont "Formulat retur"
  • In urmatoarea zi de la completarea Formularului de retur o sa va contacteze curierul pentru ridicarea coletului.

Termenul de 14 zile calendaristice se calculeaza:

  • de la data livrarii produsului in cazul in care produsul a fost achizitionat de pe www.NABO.ro ; in cazul unei comenzi care contine mai multe produse, termenul de 14 zile calendaristice se calculeaza de la data livrarii ultimului produs din comanda.

Cumparatorul are dreptul de a se retrage din contractul de vanzare fara a fi nevoit sa justifice decizia si fara a suporta alte costuri.

In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin.

Purtati raspunderea pentru orice eventuala diminuare a valorii produselor, daca in urma verificarii conformitatii, proprietatilor si functionalitatii produselor se dovedeste ca aceasta devalorizare a fost cauzata de manipularea necorespunzatoare de catre dvs.


Conditiile referitoare la produsul returnat

Se recomanda ca produsul returnat sa fie in aceeasi stare in care a fost cumparat sau livrat:

  • Sa aiba toate componentele, accesoriile, inclusiv manual de utilizare si certificate de garantie;
  • Produsul trebuie sa fie returnat in conditii de siguranta, pe cat posibil in ambalajul original pentru a se evita deteriorarea acestuia la manipulare si/sau transport. Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent in mod obligatoriu, prezenta lui fiind specifica producatorului. Prezenta sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra ca produsul este exact in forma si conditiile in care a fost eliberat de catre producator. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renuntare la contract.


Produse care nu sunt acceptate la retur

  • produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri mecanice sau electrice (nesemnalate ca si defecte estetice in primele 48 de ore de la receptionarea produsului). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
  • produse aduse pe comenzi speciale ferme pentru a carei furnizare a fost nevoie de plata in avans;
  • folii de protectie pentru ecrane (telefoane, tablete, eBook readere, laptop etc.) care au fost deja utilizate;
  • acumulatorii, becurile obisnuite, becurile cu halogen (scoase din cutia originala);
  • daca au fost achizitionate mai multe produse din acelasi model, se accepta retur doar daca unul singur a fost desigilat sau dezambalat;
  • In cazul in care se returneaza un produs dintr-un pachet promotional se va returna diferenta dintre pretul de baza si cel promotional al produsului returnat.


3.   Exercitarea dreptului de retragere

Consumatorul informeaza NABO cu privire la decizia de retragere din contract prin completarea Formularului de Retur disponibil pe site.


Pentru produsele pentru care solicitarea de retur s-a facut prin Formularul de Retur de pe site, in termen de maxim 1 ora de la transmiterea notificarii, cumparatorul va primi pe e-mail numar de inregistrare si detalii cu privire la solicitarea inaintata. Comunicarea cu clientul se va face in scris pe adresa de e-mail cu care s-a efectuat comanda initiala. Suma aferenta returului se va returna prin transfer in cont bancar, atunci cand clientul a platit prin ordin de plata, prin PAYu sau in numerar.


Pentru produsele returnate in magazin sunt necesari urmatorii pasi:

Clientul preda produsul in magazin cu toate componentele, accesoriile, inclusiv manuale si certificate de garantie, obligatoriu insotit de factura/ bon fiscal si de dovada platii, in baza unui proces verbal de predare primire.

NANO va face o evaluare a starii produsului, inclusiv in ceea ce priveste componentele si accesoriile acestuia. Evaluarea produsului predat in magazin se va face pe loc de catre asistentul de vanzari.

NABO va emite o factura de stornare cu valoarea rezultata in urma evaluarii si va rambursa clientului suma respectiva de bani, inclusiv costurile initiale ale livrarii daca au fost suportate de cumparator.

Suma aferenta returului, care figureaza in factura fiscala de stornare, ii va fi rambursata clientului prin aceeasi metoda de plata. In cazul in care clientul a achitat numerar, suma ii va fi rambursata prin transfer bancar catre contul clientului,  .

In cazul in care plata comenzii s-a facut cu un card bancar, rambursarea se va face prin aceeasi metoda de plata in cel mult 3 zile de la data la care NABO intra in posesia produsului returnat, dar nu mai mult de 14 zile calendaristice din momentul in care NABO este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.


In cat timp va vom restitui suma aferenta returului?


Termenul se poate prelungi in cazul lipsei de lichiditati, caz in care cumparatorul va fi informat si, cu acordul acestuia, se va stabili o noua data de rambursare a sumei aferenta returului. 

Exceptie fac restituirile prin virament bancar, caz in care se va face in cel mult 3 zile de la data la care NABO intra in posesia produsului returnat, dar nu mai mult de 14 zile calendaristice din momentul in care NABO este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

Rambursarea sumelor pentru returul online se va face in cel mult 3 zile de la data la care NABO intra in posesia produsului returnat, dar nu mai mult de 14 zile calendaristice din momentul in care NABO este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

Ziua in care consumatorul isi exercita dreptul de retragere din contract nu se va lua in seama la calculul termenului, iar in cazul in care ultima zi a termenului este o zi nelucratoare, NABO va prelungi termenul in mod corespunzator.


Prelucrarea datelor cu caracter personal in scopul efectuarii returului

In cazul in care nu exista neconformitati iar produsele indeplinesc toate conditiile de retur mentionate mai sus, angajatii NABO vor proceda la intocmirea documentelor financiar-contabile aplicabile, in conformitate cu prevederile legale (factura de retur/avans, dispozitie de compensare, dispozitie de plata, chitanta). Datele necesare intocmirii documentelor mai sus mentionate fac referire la: nume, prenume, domiciliu, seria si nr. CI, cont bancar, dupa caz. Vom folosi datele cu caracter personal in scopul intocmirii documentelor financiar-contabile, conform dispozitiilor legale in vigoare. In cazul in care dumneavoastra nu doriti sa furnizati aceste date, returnarea produselor nu este posibila chiar daca se incadreaza in conditiile de retur mai sus prezentate, intrucat nu ne putem conforma legislatiei din domeniul fiscal.


Costuri si taxe speciale pentru renuntarea la cumparare: toate costurile sunt suportate de catre NABO.

NABO poate refuza colaborarea cu consumatorii care au abuzat de dreptul de a renunta la cumparare. Notificarea acestora se va face anterior impunerii restrictiilor privind vanzarea de produse sau servicii.